donderdag 2 mei 2013

2/5, naar Dover, 68 km.

Met enige moeite komen we vanochtend bijtijds weg. Je kent dat wel, de een wacht geduldig af en de ander keutelt nog van alles bij elkaar.
Het land hier is wat ruiger, de boerderijtjes kleiner. De feodale woningen zijn hier niet, we lijken 'het zuiden' te verlaten.
Als we zo'n 10 km onderweg zijn, stuiten we op bedrijvigheid met een diesel-zaagmolen. Gaat met een man of 5 geolied. 
Ik heb er een filmpje van gemaakt dat je  hier kunt oproepen. Lijkt me best illustratief.
Aan het dorre blad in de struiken die in de beken staan, kun je zien hoe hoog het water hier soms is. Met een beetje fantasie zie je het met donderend geweld naar beneden storten. Ook op straat zien we sporen van stevige overstromingen. Mij wordt verteld dat de Tennessee River momenteel 2,1 meter hoger staat dan normaal. 
Als we de highway 79 opdraaien, staat er zo'n prachtige vrachtwagen, dit keer met naaigarenklosjes. Alles is hier oversized, zelfs de vluchtstrook voor fietsers. Luxe hoor!
We hebben Dover als overnachtingsplaats gekozen om de komende regen/hagel/donderbuien over ons heen te laten trekken. Dover Inn Motel lijkt ons daarvoor geknipt, goed internet en bier aan de overkant . We zullen het allemaal meemaken.. 
Wat de prestaties van vandaag betreft zijn we best tevreden: slechts 68 km, hoogtemeters 960 m alweer een record, luchtvochtigheid 94% bij een graad of 25-30. Gek he dat we het wel gezien hebben.

2 opmerkingen:

  1. Doet me herinneren aan vroeger toen bij ons in het dorp met windkracht en een elektrische motor ook bomen tot planken werden verzaagd. Zelfs het geluid komt overeen.
    Ik denk dat de schoonheid van deze tocht ook wordt bepaald door het platteland waardoor de route voert en het contact met de mensen.
    Tot de volgende keer, houdoe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Voel mij weer helemaal verwend door jullie. Dank dat jullie iedere keer daar tijd in investeren!
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen