zaterdag 1 juni 2013

31/5, naar Jordan, 62 km.

Wat een sensationele afdaling vanochtend rond half achten! Als een speer dalen we regelrecht op de bruisende  watervallen af. Gelukkig geen ongelukken. We zijn wel eens saaier vertrokken.
De beloofde hitte zet ons al vroeg aan het werk en als we vinden dat het tijd voor koffie wordt, is de bakker/koffietent/groentestal eigenlijk nog niet open maar ze gaat onmiddellijk the pot opzetten! Vriendelijke mensen hier. Best wel lijkend op ons Europese gedoe overigens, in het algemeen net zo doelgericht en niet zo relaxed als in het zuiden. 
We zien nog even neer op de Wirlpool, waar de Niagara River even uit de bocht dreigt te vliegen. 
Aan een gedenkplaats van een battlefield en aanverwant fort kan ik niet veel toevoegen. Het is me zelfs geen foto waard.  Tuurlijk hebben Amerikanen hier gewonnen maar niet heus, maar dat hebben ze elders ook al verteld.
Nee, de wijnvelden, dat verraste me. Zien er prachtig uit! En de hele streek is er dan ook naar. Beetje luxe en prijzig.
Ook de groente- en boomkwekerijen mogen er zijn.
Iemand vertelt me dat de ligging tussen Lake Ontario en Lake Erie gunstig is vanwege de stabiliserende invloeden die er van uitgaan. 
In St. Catharines worden voorrondes gehouden voor een groot roeitournooi dit weekend. Leuk zo'n stad vol jong volk!
Als we de Jordan campground tegenkomen, zijn we verkocht. De aanwezigheid van wifi en een goed nabij restaurant geven de doorslag. Het is 15:00 uur, de luilakken vallen dan ook meteen stevig in slaap.
Het restaurant later is niet te missen zegt de meedenkende campinghoudster. Inderdaad eten en drinken we er geweldig.  Als we "thuis" zijn valt het kwartje, dit was niet wat ze bedoeld had, vandaar die gepeperde recordrekening. Beter luisteren dus! Dat valt me overigens niet mee want sinds het gebruik van oordopjes zo'n week geleden zit mijn linker oor dicht. Ook al maak ik er met oordruppels regelmatig een smeerboel van. Overigens best lekker rustig en ten opzichte van Thea ook erg solidair...

1 opmerking:

  1. Ja, zo heeft ieder nadeel z'n voordeel... Je gedraagt je al net zo als die bekende ballenschieter (en nog bekendere gelijkhebber...

    Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen