zondag 2 juni 2013

2/6, naar Georgetown, 65 km.

Wakker worden in Hamilton, dat hadden we niet voorzien. Door een route binnendoor in te slaan en ons te laten informeren door meedenkende fietsers komen we goed uit en sluiten zo weer aan op de beoogde route. 
Het is zondag en tot nu toe zagen we niet zóveel recreatie-fietsers. Ik moet zeggen dat afgezien van de heuvels, de prijzen en de kwaliteit van de wegranden, de gelijkenis met Nederland groot is. Af en toe vind ik dat jammer, immers daar kwam ik niet voor.
De koffietent verderop blijkt een pleisterplaats voor fietsfanaten.
We worden bestook met adviezen. Veelal buiten onze scope immers wat moet ik een hele serie prenten op een iPad van tochten die een brave borst her en der in Europa heeft gemaakt? Fijn dat ie er blij mee is, dat wel.
Een ander biedt aan voor ons de tocht uit te zetten voor over een weekje van Owen Sound naar Toronto. Kijk, daar hebben we wat aan. We zullen het zien.
Het weer wordt af en toe zeer dreigend en ja hoor, we houden het niet droog. Voor het eerst laten we ons 'van onderen' nat regenen. De temperatuur laat het wel toe.
We worstelen ons af en toe door wat klimmetjes en een straffe westelijke wind, tjonge wat kan het hier waaien!
Onze route volgt een zigzag patroon. Aanvankelijk vind je zoiets maar vreemd maar later wordt me het duidelijker. Destijds is het land in gebruik genomen door het uitgeven van concessies van 1 mijl breed. Het raster ontstaat door de dwarsstraten wederom op ongeveer 1 mijl aan te leggen. Als je daar schuin doorheen moet, is het dus zigzaggen geblazen. 
In Georgetown wordt het nog even spannend. Het eerste hotel in de stad heeft geen kamers. Waarom weet ik niet, maar ik vermoed dat we aan een onprettige ervaring ontsnapt zijn; wat een gribus boven een kroeg.
Het 2e adres, aan mijn Garmin ontleend, blijkt niet te bestaan (alwéér Garmin). 
Het 3e is raak, Best Western ontvangt ons graag en is de  omweg van 10 km waard.
Eigenlijk hadden we graag bij neef Hans Sanders aangegaan maar die heeft ook zo zijn besognes en zodoende past het tot woensdag even niet.
Mooi nog even tijd om te onderzoeken waarom Thea d'r fietsverlichting de laatste 3 dagen alle diensten weigert. Mij blijkt dat de voorlamp stuk is. Die voedt ook het achterlicht met totale uitval als gevolg. Eens kijken morgen hoe laat de fietsenmaker hier gaat openen...

1 opmerking:

  1. Al met al is het geen stabiele zomer he? Hier is het koud en winderig en verwarming is nog steeds geen luxe.

    Geniet lekker van elkaar en van alle mooie dingen onderweg. Ook dat is luxe,

    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen