vrijdag 14 juni 2013

14/6, te Toronto, 0 km.

Vandaag naar het AGO museum, Art Gallery of Ontario. Het verbeeldt heelwat, letterlijk want er is veel te zien. Allerhande collecties van gulle, gevers die natuurlijk uitvoerig worden vermeld, leiden er toe dat het op mij nogal ongeordend overkomt. Van maskers uit Bali tot een Rembrand (achter glas). Ook meer eigentijds werk natuurlijk, vooral het bed sprak me aan.
Even dacht ik dat ze hier buiten dubbeldeks trolleybussen hebben maar nee hoor, gewoon bovenleiding van de trams op grijp-hoogte lijkt me zo.
In de stad worden voorbereidingen getroffen voor een weekend van allerhande kunstuitingen, meestal luidruchtige. Veel jong volk dus, leuk is dat.
Om wat te eten belanden we in een eet/drinktent met een bijzondere inrichting. 48 TVschermen tel ik bij Jack Astor's Bar & Grill. 25 daarvan vormen één giga beeld achter de bar. Er is voor iedere smaak wel een geschikt scherm te vinden. Nee, niet echt ons ding, maar ook deze buitensporigheid hoort gezien te worden...

2 opmerkingen:

  1. Dat bed ziet er inderdaad zeer interessant uit. Aurora is meteen al een gegadigde om het in haar kamer te laten plaatsen. Het kost behoorlijk wat moeite om haar er van te overtuigen dat het waarschijnlijk niet gaat passen.
    Logica van een kind -> maar papa het is zo mooi en als het mooi is dan past het in mijn kamer.

    Nog veel plezier.

    Groeten,
    Radmer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Na thuiskomst zal ik proberen de andere delen van het bed toe te voegen tot een geheel. Dan zal Aurora helemaal overtuigd zijn dat het niet gaat passen ;-)

      Verwijderen