maandag 22 april 2013

22/4, naar Fulton, 82 km

Vandaag geen spannende voorvallen onderweg. De foto's spreken hopelijk voor zich.
Bij de vogelenpotten had de eigenaresse nog wel wat toelichting. Nee het zijn niet, zoals die gierige Nederlanders en Vlamingen maken: spreeuwepotten om die vervolgen uit te halen en op te eten. Nee, dit zijn een soort kalebassen die ze speciaal kweekt om op te hangen voor de Purple Martens - schrijf ik vast fout - die als wederdienst haar verlossen van muggen, horzels en ander gezoem. Dat is pas samenleving! 
Het verblijf in Sands Motel begint goed. De uiterst vriendelijke Indiase heer weet te melden dat je 'om de hoek links' best aardig kunt eten. Omdat ik dergelijke aanduidingen wantrouw tekenen we samen op Google Maps met een sterretje aan waar dat dan wel is. Na de gebruikelijke poedelpartij gaan we er heen, wandelend want het is hemelsbreed 800 m. Nou, mooi niks daar hoor! Dan nemen we maar genoegen met een kippentent vlakbij. Helaas, op maandag geen kip te koop, maar de winkel is wel open. De uiterst begane meisjes denken zich suf waar ze ons nu heen willen adviseren. Tot de naam Homers valt. Dat is de tent die mij aanvankelijk genoemd was! Leuk, maar die is 1 of 2 mijl verder, ze weten bovendien niet zo goed hoe ver een mile is. Enfin, wij de fiets toch maar gepakt en ja hoor: 3 km. Ik vermoed dat dit soort miscalculaties ontstaan uit het vele autogebruik. Al met al telt het lekker aan en eindigen we met 82 km op de teller en, oh ja, mijn achterlicht doet het niet meer, jank, snotter....
Vandaag hebben we sectie 1 van de 5 voltooid en tegelijk de 1000 km gepasseerd. In 15 fietsdagen, dus aardig in de buurt van de gecaculeerde 65 km/dag. We gaan dat op het volgende stuk niet halen want daarvoor is het veel te veel klimmen geblazen, maar dat is voor morgen....

1 opmerking:

  1. Mooi, de kop is er af, de eerste 1000 kilometer zijn onder de wieletjes verdwenen. Ik moet zeggen dat ik jullien eigenlijk van harte benijd. Wat is het heerlijk om zo lekker te fietsen en iedere dag verder te kunnen trekken 'at leisure'.
    Wat die zwaluwen (martins) betreft: dat klopt dat het een perfecte samenleving tussen mens en dier benadert. Overigens gebeurt dit in Nederland ook: mijn ouders hebben de stal vol zwaluwennesten (boerenzwaluwen) en die voeden zich braaf met alle mugjes en ander vliegend gedierte rondom de boerderij. En ja, als de zwaluwen aankomen (ieder jaar rond 4 april), dan begint de lente pas echt...

    BeantwoordenVerwijderen